Monday 20 October 2014

atok

malam neh terasa nk ckp psal umur....semakin hri kite meniti hidup kadang kala kite tak sedar umor kite semakin meningkat...dari tahun ke tahun......tipula klu tak happy umor kita semakin meningkat dewasaa...tapi pada masa yang sama kite terlupa kedua mak ayah jgk sedang menginjak usia yang lanjut....kita terlupa oneday kite akan berjauhan dengan mereka....bila terfikir soal neh rsa nk je msa neh berhenti..tak nak mak ayah semakin meningkat umor....tak cukup rsanya masa bersama kedua ibu bapa...belum ckup puas bg aku yang usia bru mencecah 23 tahun..masih jauh perjalanan hidup aku....sempat ke aku membalas kedua jasa mereka yang selama neh bersusah payah membesarkan aku.......td pgi melawat atok salah seorang rakan kelas....terasa sebak didada melihat keadaan atoknyaa...pada masa yang sama tersa bangga mempunyai sahabat sepertinya..yang mengambil berat tentang keadaan atoknye...sepanjang berada disana aku perhatikan je tingkah lakunya.....dia masih diberi peluang untuk menjaga atoknya sedangkan aku tak pernah merasa belai kasih seorang atok....atok pergi meninggalkan fmly sebelom sempt aku dilahirkan lagi...kekadang jeles tengok rakan2 pergi berjalan dengan atok memasing....sedangkan aku hanya mampu melihat.....tak pernah terbayang raut wajah atok sebelah ayah....sebelah mk..alhamdulillah...ak hanya sempat besama nya 5 tahun sahaja..then atok pergi meninggalkan kami ketika menunaikan ibadah haji..tuh pon ak still x ingt muka arwah..sedih x dapat bawak blik arwah dari tnah suci mekah....tp bukan senang nk berada disana..mungkin arwah atok salah seorang yang terpilih..semoga kedua2 atok aku bersemadi dengan tenang.....i love both......


for my friend.....hope awk bersabar dan tabah menghadapi segala kemungkinan...be strong person....sy thu awak boleh....hidup mati ditangan tuhan..kita tak dapat melawan takdir...tapi kita mampu berdoa semoga atok awk cepat sembuh..cepat sihat seperti sediakala..insyaallah....


No comments:

Post a Comment